خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/09 - 09:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عمویی در دیدار با سفیر جمهوری غنا

همکاری ایران و غنا در عرصه های اقتصادی به نفع مردم دو کشور است

رئیس گروه دوستی پارلمانى ایران و غنا گفت: همکارى هاى  ایران و غنا در عرصه هاى اقتصادى، تجارى، کشاورزی و پزشکى به نفع مردم دو کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آقای اریک اووسو بواتنگ، سفیر جمهورى غنا در تهران با ابوالفضل عمویى، رئیس گروه دوستی پارلمانى جمهورى اسلامى ایران و جمهورى غنا دیدار و گفتگو کرد.



عمویى در ابتداى این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه 2کشور گفت: توسعه روابط با کشورهاى آفریقایى از اصول مهم سیاست خارجى جمهورى اسلامى ایران به شمار مى آید و گسترش مناسبات تهران - آکرا حائز اهمیت است.



وى همچنین تصریح کرد: گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران - جمهورى غنا از روند تعمیق و تقویت ارتباطات دوستانه فیمابین در عرصه هاى پارلمانى، سیاسى و اقتصادى حمایت می کند. 



عضو کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى در ادامه این دیدار گفت: همکارى هاى  ایران و غنا در عرصه هاى اقتصادى، تجارى، کشاورزی و پزشکى به نفع مردم دو کشور است.



 اریک اووسو بواتنگ، سفیر جمهورى غنا در تهران نیز در این دیدار گفت: توسعه روابط با جمهورى اسلامى ایران به عنوان کشورى با اهمیت در منطقه و جهان براى مردم و دولت جمهوری غناء حائز اهمیت است.



وى در ادامه گفت: جمهورى غنا همواره از روند تقویت همکارى هاى سیاسى، پارلمانى، اقتصادى، پزشکى، علمى - آموزشى و انتقال تجربیات مختلف با ایران استقبال مى کند.



سفیر جمهورى غنا در تهران در پایان این دیدار گفت: از کلیه اقدامات و تلاش هاى گروه دوستى پارلمانى در مجالس ایران و غنا که در جهت افزایش ارتباطات و همکارى هاى دو کشور است، حمایت مى کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 322244
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار